...لینک دانلود رایگان پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی وود (۲۰۰۵) PDF - Word...
قسمتی از پرسشنامه استاندارد ابعاد ساختار سازمانی وود (۲۰۰۵):
پرسشنامه استاندارد ابعاد ساختار سازمانی توسط وود و همکاران در سال ۲۰۰۵ طراحی شده است.در ۲۲ سوال در ۲ مولفه می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
ساختار سازمانی شیوهای است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ میشوند. سازمانها، ساختارهایی را به وجود میآورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تصریح میکند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی، همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند. ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص میکند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستمهایی است که به وسیله آنها همه واحدها یکپارچه میشوند و در نتیجه ارتباط در سازمان تضمین خواهد شد.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از ابعاد ساختار سازمانی نمرهای است که کارکنان به سوالات ۲۳ گویه ای پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
مولفه های پرسشنامه سوالات
تمرکز ۱ تا۱۱
رسمیت ۱۲ تا ۲۲
پاسخگوی گرامی
ضمن سپاس از همکاری شما دراین پژوهش، پرسشنامه ای که تقدیم می گردد به منظور جمع آوری اطلاعات برای کار یک تحقیق دانشگاهی تنظیم شده است. امید است با همکاری و مساعدت شما، این امر مهم حاصل گردد. لذا از شما تقاضا می شود با قبول زحمت و صرف وقت خود صادقانه به سؤالات جواب بدهید. لازم به ذکر است که اطلاعات پرسشنامه فقط در جهت اهداف تحقیق استفاده خواهد شد و نیازی به ذکر نام نیست. قبلاً از همکاری صمیمانه شما تشکر می نمایم.
اطلاعات شما روی نتیجه پژوهش موثر خواهد بود؛ پس لطفا با دقت و بدون جهت گیری به سوالات پاسخ دهید
سن ۲۰-۲۵ ۲۶-۳۰ ۳۱-۳۵ ۳۵ به بالا
میزان تحصیلات دیپلم و پاینتر فوق دیپلم لیسانس کارشناسی و بالاتر
سابقه خدمت ۵ سال و کمتر ۶ تا ۱۰سال ۱۱ تا۱۵سال بیشتر از ۱۵ سال
جنسیت زن مرد
ایمیل برای اطلاع از نتایج تحقیق( اختیاری)
سوالات:
ردیف عوامل کاملا مخالفم مخالفم نطری ندارم موافقم کاملا موافقم
تمرکز
۱ اختیار استخدام کارکنان جدید در راس سازمان متمرکز است.
۲ در سازمان من، سرپرست مستقیم درباره تعداد کارکنانی که در یک عملیات کاری استفاده میشوند، تصمیم گیری نمیکند.
۳ سرپرستان مستقیم درباره مدیریت مسائل نیروی کار داخلی نقش چندانی ندارند.
۴ در سازمان من، مدیریت عالی درباره تاریخ های تحویل کالا و خدمات تصمیم گیری میکند.
۵ در سازمان من، مدیریت عالی درباره اخراج کارکنان تصمیم گیری میکند.
۶ در سازمان من، مدیریت عالی درباره تخصیص کار موجود بین کارکنان تصمیم گیری میکند.
۷ در سازمان من، مدیریت عالی درباره روش گزینش کارکنان جدید تصمیم گیری میکند.
۸ در سازمان من، مدیریت عالی درباره انواع تجهیزات مورد استفاه تصمیم گیری میکند.
۹ در سازمان من، مدیریت عالی درباره روش های کار تصمیم گیری میکند.
۱۰ هنگام تصمیم گیری برای خرید کالاها و خدمات جدید، غالباً به توصیه دیگران (سرپرست یا مدیر مستقیم) توجه میکنم.
۱۱ هنگامی که یک مساله مرتبط با خرید رخ میدهد، باید به شخص دیگری (معمولاً مدیر یا سرپرست مستقیم) مراجعه میکنم.
رسمیت
۱۲ سازمان من، نوعاً از تماس مکتوب برای استخدام استفاده میکند.
۱۳ به افراد جدید، کتابچه های اطلاعاتی درباره شرایط کاری داده میشود.
۱۴ تمام کارکنان سازمان، شرح شغل مکتوب دارند.
۱۵ در سازمان من، دفترچه های راهنمای رویه ها و قوانین ثابت مکتوب وجود دارد.
۱۶ هر فردی در سازمان، نمودار سازمانی را دارد یا میتواند داشته باشد.